torsdag 12 mars 2009

Ismete efter Draculafisk

Bra väder för ismete efter gös. Vindstilla, mulet, två minusgrader. Idag var jag ute med ännu en guide - Micke Puhakka. Målet var att överlista och fånga gös. Fick några fina bitar efter klockan passerat 13... Riktigt kul fiske som jag verkligen kan rekommendera, för här krävs det lite annorlunda tänkande om man ska lyckas. För inget fiske ska vara för lätt, hur kul är det då i det långa loppet? Några grillade Chorizo gjorde dagen mer eller mindre fulländad. Slit spö...

4 kommentarer:

Tiina Leino L sa...

Tjenare Patte!

Har skummat lite i bloggen. Kul att du uppdaterar den någorlunda ofta. Jag skulle vilja se/läsa om mer fisk, stora & många! Hur var det med gösarna senast? Tog ni dom här i krokarna? Se till att svänga förbi någon gång när du besöker Vänern eller Skaraborg!

Hälsningar / Lars

Pekka sa...

Hur går det med vikttävlingen !

Sportfiskaren sa...

Tjenare Lars,
Mer fisk kommer, stora också - hoppas jag! Många, nja, använder spö och rulle av etiska skäl. Tycker det extremt destruktiva redskapet trål borde förbjudas. Ser fram emot en trevlig invit :-)

Pekka: Vad säger man? Ligger på en sista plats, trots att jag bara sniffat på Coca-Cola sedan nyår... Har precis gått en runda som gjorde att hjärtat gick på högvarv. Ska visst vara nyttigt! Har dock märkt en sak: motion är det enda som fungerar, finns inga genvägar - tyvärr! Kör nästa runda redan ikväll, för nu jädrar... Slit fläsk...

Sportfiskaren sa...

Lars...
...gösarna fick vi i Stockholmstrakten, finns en hel del schysta vatten för Draculafisk där.
Ha de...

Translate to your own language