fredag 5 december 2008

Ek och ägg

Plankan i Volframtung ek är fixad, borrad och oljad. Mannen på bilden: Tobbe Tobis svor så alla invånare i Mos (område i Örby socken) blev skärrade. Fort ska det gå - tjipp-tjopp, fixat & klart! Fast denna gång hade tydligen jag mätt lite fel, märk: lite. Men det blev bra ändå. När söndagen är till ända får vi veta om det höll. Känns som jag har flyt just nu. Bilen på verkstad, mår inte riktigt bra. Hur uselt vet jag snart. Men vad gör det när den andra också står där. Kompisar eller? Frågan är om jag vill veta domen från herr bilmekaniker. Jag rullar! I helsicke heller. Inte underligt att staten inte vill "säkra" jobben på Torslanda. Det är som alla säger. En bil håller i max 9 år, sedan händer det. Börjar tro att det faktiskt var bättre förr. Känner mig något pessimistisk. Tror jag ska vispa en stabil äggtoddy på lördag, inte vet jag om det hjälper, men gott är det...

5 kommentarer:

Livet på landet sa...

Är det raggarbilen som krånglar? Ha ha ha

Sportfiskaren sa...

Krånglar och krånglar, den mår faktiskt bättre än Volvokombin, om än inte så bra... Du har ingen schyst dragbil att avyttra :-)

Leve Eddie Meduza

Livet på landet sa...

Suzuki Vitara -96, 8 000 mil, besiktigad utan anmärkning. Säljes till högst bedjande!

Sportfiskaren sa...

Är det vildsvinsracern som står på gården? Är inte det en jeep med cabriolet...

Livet på landet sa...

Jeep, det stämmer. Snacka om dragbil.

Translate to your own language