torsdag 7 februari 2013

Rafael Edholm ny medlem i Rapala Proguide


Rafael Edholm blir ny medlem i Rapala Proguide

Skådespelaren Rafael Edholm är den senaste medlemmen i svenska Rapala Proguide. Edholm är en driven sportfiskare med lång erfarenhet av fiske både till fjälls och i svenska sjöar.

Rafael Edholm är en av våra mest kända svenska skådespelare och inbiten sportfiskare sedan barnsben. Han började sin fiskekarriär på Mälardalens Båtklubbs bryggor med ett spö täljt av rönn.

-          Jag började fiska med min morfar när jag var i fyraårsåldern. Vi höll mestadels till i Stockholms skärgård och fiskade mest abborre, gädda och mört, berättar Rafael.

Från och med förste februari 2013 är Rafael medlem av Rapala Proguide i Sverige och kommer att arbeta för att motivera och inspirera fler att börja med sportfiske.

-          För mig handlar fiske om avkoppling, att komma bort från vardagens stress och jag hoppas kunna få fler att bli sportfiskare, säger Edholm. Själv har jag spöet precis vid dörren i min lägenhet, så att det alltid finns nära till hands om andan faller på, fortsätter han.

Rafael har haft möjlighet att fiska över hela världen, men trivs bra i de svenska fjällen där han fiskar lax, öring, röding och harr med både spinnare och fluga. Han säger så här om att bli en Rapala Proguide:

-          Det känns mycket motiverande och roligt att bli en del av Rapala Proguide. Rapala har legat mig varmt om hjärtat ändå sen jag fick mina första gäddor i Stockholms skärgård på en blåvit flytande Original.

 Normark Scandinavias Divisionschef för sportfiske, Jesper Norell, är mycket nöjd med rekryteringen av Edholm till Proguide-teamet.

-          Vi är mycket glada och stolta över att ha Rafael Edholm i vårt Rapala Proguide-team. Han är en utmärkt ambassadör för Rapala och vi är övertygade om att han blir en tillgång för teamet och kan inspirera fler att börja med sportfiske, fortsätter Norell.

Rapala Proguide har vuxit kraftigt 2013 och består idag av åtta speciellt utvalda medlemmar. Samtliga Proguides har ett brinnande intresse för sportfiske och är experter inom området. Deras främsta uppgift som ambassadörer för Rapala är att hjälpa fler svenska sportfiskare att lyckas med sitt fiske genom att skriva artiklar i Normarks Fishing Magazine och att ge sina bästa tips om fiskeplatser och utrustning på Rapala Proguides Facebook-sida.

Om man vill veta mer om Rapala Proguide kan man besöka deras facebook-sida på adressen www.facebook.com/rapalaproguidesverige.

Inga kommentarer:

Translate to your own language